12° / -4° Poc tapat

Primera nevada de l'hivern a Puigcerdà: 12 cm de gruix i l'R3 tallada

La circulació ferroviària està interrompuda entre Ripoll i La Tor de Querol per les condicions meteorològiques. A tot el Pirineu hi ha dues carreteres tallades i calen cadenes a una desena de vies més.

DISSABTE 07 DESEMBRE 2024

La neu ja ha arribat a molts punts de l'Alt Urgell i la Cerdanya. La primera nevada d'aquesta temporada d'hivern a les valls del Pirineu, ha deixat entre ahir el vespre i aquesta nit un gruix de fins a 12 cm de neu a Puigcerdà i d'uns 4 cm a Prullans i Bellver. Protecció civil té en alerta el pla Neucat en les comarques de l'Alt Pirnineu i Aran i l'Alt Urgell i a primera hora d'aquest diumenge continua nevant per sobre dels 800 metres, especialment a la part més occidental del Pirineu. A alta muntanya, se superen els 20 centímetres a estacions com la Molina i els 30 centímetres a Baqueira Beret.

Aquesta matinada de diumenge, la temperatura ha baixat entre moderadament i acusadament en general a tot Catalunya, i a les 6.30  h els termòmetres marcaven, per exemple, 4,5ºC a Manresa, 2,2 °C a Girona, 6,4 °C a Lleida, 8,5 °C a Barcelona i 9,6 °C a Tarragona. A més, el vent del nord i del nord-oest continua bufant amb ratxes fortes i molt fortes al Pirineu i a la meitat sud de Catalunya.

Aquestes ventades, sumades a la neu, han obligat a interrompre la circulació ferroviària de l'R3 entre les estacions de Ripoll i La Tor de Querol. Renfe ha gestionat ja un servei alternatiu per carretera. El servei a la resta de la xarxa de Rodalies de Catalunya es presta amb normalitat.

ambé hi ha dues carreteres tallades de la xarxa viària catalana, la C-28 al port de la Bonaigua i la BV-4031 al coll de la Creueta, i calen cadenes a una desena de vies més, entre les quals destaquen la C-13 entre Llavorsí i Esterri d'Àneu; la C-28 de Vielha a Naut Aran; la C-38 de Molló a Coll d'Ares; i en tres trams de l'N-260 als ports del Cantó, el coll de la Creu de Perves i la collada de Toses.

Neu, també a l'Alt Berguedà

A l'Alt Berguedà, ahir també hi va arribar la neu. Segons explica el meteoròleg de Guardiola de Berguedà, Marc Noguera, al refugi de Rebost la precipitació va agafar feblement i cap al sector del Puigllançada és on semblava que la nevada arribava amb una mica més de ganes.

Noguera destaca el descens de la temperatura a l'alta muntanya. L'estació que hi ha al Tancalaporta (Meteocadí) ahir al migdia va anotar una màxima de 7,4 °C i al voltant de les 8 del vespre el termòmetre ja marcava -8,0 °C, per tant, la temperatura havia baixat més de 15 graus al llarg del migdia i la tarda.

Font: Regió7